Självkänsla

Har just kommit hem efter lite på en timmes gymträning. Känslorna kring min prestation är blandade. En del av momenten i styrketräningen klarade jag bra och en del uruselt. Jag ser sällan mig själv i shorts men idag gjorde jag det och det höjde min självuppskattning. Något som däremot sänkte mitt självförtroende var att jag inte preseterade lika bra i de statiska muskelövningarna som alla andra. Jag vet att man inte ska jämföra sig själv med andra men jag gör det ibland och jag tror att många andra också gör det.
 
Före gymmet var jag på ett "söka sommarjobb" tillfälle men det gick inte så bra. De flesta vill inte anställa under 18 åringar och jag är ju bara 17. Jag fick dock söka till 2 platser och någongång på våren lottas det ut vem som får sommarjobben. Jag skulle behöva extra pengar men kommer inte att ta det allför hårt om jag är en av dem som blir utan jobb eftersom jag redan har planerat en hel del inför sommaren. Nu måste jag tänja och göra läxor för att min tidtabell skall hålla. Före det vill jag bara meddela att bokrecensionen gick okej och att jag fick boken färdigt läst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0