10 Books That Have Stayed With Me

Hej, blev alltså taggad i en status på facebook men bestämde mig för att svara på bloggen istället :)
De var svårt att välja ut böckerna eftersom jag läst 1000-tals och precis som Melody "fuskar" jag lite genom att lista några hela serier istället för endast en bok. Jag tar med böcker jag har läst nyligen och böcker jag läste för flera år sedan.
OBS! Böckerna är inte i viktighetsordning utan ungefär i den ordningen jag har läst dem (en del har jag läst många gånger och då är de nummrerade efter när jag läste den första gången), alltså den boken jag läste först är nummer 1 och den bok jag läste sist nummer 10.
 
1. Drakskeppet av Maj Bylock
2. Kulla-Gulla serien av Martha Sandwall-Bergström
3. En liten prinsessa av Frances H Burnett
4. Harry Potter serien av J.K. Rowling
5. Spejarenslärling serien av John Flanagan
5½ Skulduggery Pleasant serien av Derek Landy
6. De utvalda: tankeläsaren av Kristin Cashore
7. Jag saknar dig jag saknar dig av Peter Pohl
8. Ut ur mörkret av Linda Caine
9. Delirium av Lauren Oliver
10. Hungerspelen av Suzanne Collins

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0