Juldagen 2012

I dag fortsatte familjens julfirande med kalkon. Våra kusiner (på pappas sida) har varit här hela kvällen. Vi började juldagsmiddagen med kastanjer som blivit rejält brända och som var nästan oätliga. Den här julen har varit en enorm besvikelse för mig så jag får hoppas att den bara kommer att blir bättre. Till huvudrätt hade vi kokt potatis med kalkon, det var helt gott och dessutom kunde jag prata en massa med kusinerna så de var roligare än igår.
 
Efter maten spelade vi "barn" ett frågesportsspel men slutade p.g.a. att vi var oense om reglerna. Som dessert hade vi både julkakor och pepparkakor med kaffe och lite senare julgodis med glögg som hade blåbärssmak. Jag tyckte inte att glöggen var god plus att den luktade hostmedicin. Efter den första pausen började vi spela Wii-sports, de gick inte så bra och jag som är ganska tävlingsinriktad skyllde hela tiden på en massa saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0