27.12.12

Idag har kanske varit den bästa dagen på hela jullovet. Förmiddagen spenderade jag med mina kusiner, vi åt lunch hos mommo, på eftermiddagen spelade pappa och jag spel och på kvällen hade jag min första träning efter julen. Otroligt skönt att träna ordentligt efter en veckas paus, synd bara att det är paus en vecka till innan nästa träning.
 
Som ni vet har temperaturen lägat vid nollstrecket idag och snön har blivit blötsnö. Därför är de kanske inte så konstigt att barnen (kusinerna + lillasyster) började kasta snöbollar på varandra så fort vi kom ut. Jag skulle "övervaka" dem och försökte säga åt dem att sluta, men de bara fortsatte. Jag föreslog att de skulle bygga en snögubbe eller något liknande istället för att härja.
De hela slutade med att jag fick en snöboll på kindbenet och då tappade jag konceptet. Jag tycker att det är svagt och pinsamt men jag kände mig så hjälplös att jag började gråta, jag undrar riktigt hur jag skall klara av att fostra mina barn sen i framtiden.
När jag börjde gråta slutade de kasta snöbollar och började bygga en snögubbe istället. De ville att snögubben skulle likna mig och jobbade flitigt. Den blev jätte fin och det var det gulligaste någon någonsin gjort för mig :)
 
Lunchen hos mommo var julmat och efter den egentliga julmaten bjöds det även på kastanjer. Den här gången var de inte brända. De smakade perfekt!
Efter jullunchen var pappa och jag snabbt via gravgården för att hämta lycktorna vi satte dit på julafton. När vi kom hem spelade vi Othello, vi spelade mycket jämnt och man måste verkligen tänka sig för. Efter middagen spelade jag Wii-sports och pappa ville också testa, det var första gången han prövade på det.
 
Nu hinner jag inte skriva om min träning, men den var nästan likadan som alltid. Jag ursäktar för det långa inlägget men om någon kortfattat vill läsa om min dag läs första stycket.
Oturligt nog hade jag inte kamera med när vi var ute, men jag försökte fota snögubben före min träning, det var mycket mörkt och blev dåliga bilder men jag lägger upp några imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0