Tredje advent

 
Oj, är det redan eftermiddag? Värst vad tiden har gått snabbt. Så kan det gå när man har roligt.
Fast i det här fallet har jag inte haft särskilt roligt. Jag har nämligen försökt välja vilka gymnasiekurser jag skall ta nästa år. Jag har suttit och fundera i snart 2h och jag har inte kommit närmare en lösning. På 3 år borde man ha lite mer än 75 kurser och nu har jag nästan 100 kurser som jag skulle vilja ta. Eftersom jag inte har på det klara vad jag vill jobba med i framtiden är det svårt att välja bort ämnen när man inte vet om man kommer att behöva dem senare.
 
Egentligen borde jag inte oroa mig, de är ju över ett halft år dit, men imorgon är det den sista inlämningsdagen för vår valblankett. Jag tror att de lättaste skulle vara att välja alla kurser jag vill ha och så hoppar jag av de jag inte hinner med.
 
Om ca. en timme skall jag och handla julklappar till "stor stan". Varje år är det lika svårt att hitta på  lämpliga presenter. Är jag snabb hinner jag kanske shoppa kläder till mig själv (vad jag låter egoistisk).
 
På kvällen skall jag till kyrkan igen (jag besöker kyrkan mest på julen). Det sjungs nämligen "de vackraste julsångerna". Sångerna är faktiskt mycket vackra och stämningen är fin, jag tycker om att sjunga och känslan i psalmerna är vacker, på ett dystert sätt. 
 
                    
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0