Mitt julfirande

I dag har de sista detaljerna inför julfirandet fixats. Det har torkats damm, sopats granbarr, vi har bytt till julbordduk och granen har såklart blivit pyntad. Jag har t.o.m. putsat spisen och ugnen.
 
På förmiddagen var min syster, pappa och jag till gravgården för att sätta lycktor och ljus på släktingars gravar. Det var mycket kallt men många människor var där, det är en vanlig tradition och det tycker jag är fint, för visst är det härligt att se tusentals ljus lysa i vinter mörkret.
 
Om en stund kommer mommo på besök, vi har firat julafton med henne så länge jag kan minnas. Vi skall äta julmiddagoch visst är det gott med julmat men jag tycker inte riktigt om delikatesserna de vuxna äter. Även om det är pinsamt att erkänna medger jag nu att min favoriträtt på julbordet är... köttbullar.
 
Efter maten öppnas presenterna. I år kommer de ingen julgubbe till oss, men för mig gör de ingenting, det är ju presenterna som är de viktigaste ;)
Jag hinner kanske redan i kväll berätta mer om firandet och om mina presenter annars blir det imorgon. Ha en kul kväll och ett mysigt julfirande.
 
 
Några bilder från idag
  
Besöket på kyrkogården.
 
 
         Vår pyntade gran.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0