En vanlig skoldag

Jag kom just hem, för typ 5 sekunder sedan faktiskt. Jag har varit i skolan ända sedan klockan 8 och nu chillar jag hemma innan jag ska till kyrkan för att se på lucia kröningen. I skolan firade vi också lucia, med pepparkakor och glögg. De var lite speciellt eftersom alla i lucia tåget var pojkar.
 
Efter luciatågets korta uppträdande hade jag biologi, riktigt trevligt faktiskt eftersom jag kunde läxan och var mycket aktiv. Timmen efter biologin var matematik och det gick betydligt mycket sämre. Jag följde inte alls med vilket jag inte gjort tidigare heller så nu är jag ganska lost. Sista "läsämnestimmen" var hälsokunskap och gick någorlunda bra, det enda negativa var att timmen aldrig ville ta slut.
 
Dagens sista lektion var gymnastik. Man fick välja mellan att skida och åka pulka. Vi är ca. 40 elever i gympagruppen och gissa hur många som skida? Endast 3 st. och jag var en av dem. Jag är varken super duktig på skidning eller en stor skidfantast men det var kul. Det enda som störde var att det inte alls var glidväder så skidandet gick trögt och ännu till började jag frysa om ansiktet.
 
Nu har jag suttit hemma i värmen ett bra tag så ja fryser inte längre. Jag skall göra mig i ordning för luciakröningen och träning efteråt, så hoppas ni alla har en mysig kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0